17 Ocak 2010 Pazar

YUMURTALI KÖFTE




Pazarları genellikle geç yapılan kahvaltılar biz hanımlara akşam yemeğini biraz unutturur.Artık daha kimse acıkmaz bu toklukla diye düşünürüz ama bu hafta öyle olmadı.Meğerse günler bayağı uzamış.Hal böyle olunca bir de yaşadığınız coğrafya güneydoğu olunca yapılacak en güzel şey köfte yoğurmakZaten tarihçesine bakarsanız çaresizlikten dolayı bulunan bir icat olduğunu göreceksiniz..Türlü çeşidi var.Hepsi maharet ve imkanlar dahilinde.


Köfte yoğurmalarına ara vermiştim uzun zamandır sadece komşudan gelenlerle yetinir olduk ama o gelen bir tabağa her defasında -saldırın seferoğulları sahnesini yeniden canlandırarak içindekileri buharlaştırır olduk.Neyse tarifine geçeyim artık.

Malzemeler:Kişi başı bir çay bardağı köftelik bulgur,1 adet soğan,1-2 diş sarmısak , 1'er yemek kaşığı domates ve biber salçası , 1 su bardağı su,tuz ve yeterince isot.

Ara malzemeler;taze soğan-nane , maydanoz.

Üzeri için:yumurta,sıvı yağ,katı yağ.

Yapılışı:taze soğan-maydanoz doğranıp hazırlanır.Yine kişi başı 1'er yumurta çırpılıp tavaya sıvıyağ-1 yemek kaşığı katı yağ eklenir.Kuru soğan incecik doğranıp yoğurma işlemine başlanır.Arada ( ben sıcak su ekliyorum.yoğurma süresini kısalttığı için)su eklenip bulgurun kıtırlığı gidene değin yoğrulur.Taze soğan-maydanoz katılıp hafifçe karıştırılır.Bol yağda pişirilen yumurtalar ilave edilip tabaklara alınır.Afiyetler olsun.

6 yorum:

paşakızı mutfakta dedi ki...

Canım merhaba..Çok severim ..bu harika bişey..Rengi herşeyi tam.Yemeye geliyorum..Ellerine sağlık canım.Sevgiler..Ne yazdığımı sapıttım:)Görünce dayanamıyorum:)

SEVGİ dedi ki...

ayyy ben bunu çok severim Elazığlı bir komşun yapmıştı ..
ellerine sağlık ..

Adsız dedi ki...

ÇOK VE LEZZETLİ GÖRÜNÜYORLAR CANIM, ..ELLERİNE SAĞLIK.SEVGİLER..

KEYFESEYRAN dedi ki...

Ellerine sağlık canım ben çok seviyorum nerde yaşıyorsun hep sordum ama söylemedin bir sakıncası varmı sormamın ben Urfadayım lütfen bana nerde yaşadığını söylermisin belki köfteye gelirim

Urfa Tutkunu dedi ki...

Ellerinize sağlık. yımırtalı kifteyi ben de çok severim :) Ama iki kişiye bir yumurta kırıyorum. Yoksa aşırı geliyor bize. (urfatutkunu.blogcu.com)

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

ellerine sağlık.harika görünüyor.