3 Aralık 2009 Perşembe

BENEKLİ KEK




Benekli revani tarifini almıştım yıllar önce.Görüntü aynı şekildeydi ama ne revaniyi pişirebiliyorum,ne tadabiliyorum ,ne de kokusuna dayanabiliyorum.İlginç bir şekilde tansiyonumu düşürüyor.Çocuklar kakaolu kek isteyince bu şekli deneyeyim dedim .Kakaonun fazlasına karşıyım çünkü.Tarifine gelecek olursak;
2 adet yumurta
2 çay bardağı şeker
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1adet limon kabuğu rendesi ve birkaç damla suyu
unu hatırlamadığım için yeteri kadar diyeceğim.k,tozu,vanilya,
Kakaolu kısım için: 2 tatlı kaşığı kakao,tatlandırmak için 1 yemek kaşığı şeker,kıvamı açmak için 1 yemek kaşığı sıvıyağ.
YAPILIŞI
Herzamanki gibi yumurta ve şeker güzelce çırpılır.Sıvıyağ-ılık süt eklenir.(Havalar soğudu artık malzemeyi ılık tutmak lazım,yumurtaları önceden dışarı çıkarmayı ihmal etmeyelim.Aksi takdirde güzel kabarmayacaktır.)Limon kabuğu rendesi ve un -k.tozu-vanilya eklenir.Hafifçe karştırılıp yağlanan tepsiye dökülür.Hamurdan bir miktar ayrılıp kakao malzemeleri eklenir. Kaşık yardımıyla yayılan hamura yerleştirilir.Demenek isteyenlere şimdiden afiyet olsun.
Not:Keklerde limon kullanma alışkanlığı yazdan kalma.Hani şu yumurta kokusunu önlemek için aldığım bir önlem.Etkili de oluyor.
Tarifimi 48.P.D.Ç.S.etkinliği ev sahibi ELZEMHOBİ ye gönderiyorum.

1 yorum:

Çiçek Hoby dedi ki...

slm hoşgeldiniz bu yeni bloğunuz galiba hayırlı olsun. İyi yayınlar.